Saturday 4 February 2012

Talaal Badru Alaina Ya Rasulullah!!!

YA RASULULLAH!!!


assalamualaikum kepada sekalian makhluk, hari ni merupakan hari yang paling dinanti2 kan oleh umat manusia di seluruh dunia kecuali kumpulan syiah laknatullah.....haha ok la apa yang nak dibincangkan hari ni, hari ni aku sendiri berbuat baik sedikit sebab hari kebesaran seorang baginda yang merupakan penghulu seluruh alam dan juga seorang manusia yang sudah memang dijanjikan syurga oleh Allah swt di tempat kan di syurga jannatul naim. hurm beruntung sungguh baginda ni ek, aku cuba untuk mengikut jejak langkah baginda iaitu sentiasa mengingati sahabat2nya dah juga sentiasa sayang akan umat2 nya yang lain, tapi adakah aku berjaya?? cuba kalau korg, adakah korg cukup sayang dengan semua sahabat2 korg???

hurm timbul banyak persoalan....apa yang ada pada sambutan maulud nabi ni ek?? dan apa yang selalu diorg wat semasa maulud nabi ni.....hurm ok aku nak bagi korg senarai apa yang perlu buat semasa datangnya maulud nabi


 peace no war!!! apa lagi berarakla, hurm memang aktiviti ni budak2 paling suka skali untuk memudahkan mereka mengingat tentang hijrah dan perjuangan rasulullah saw.


 berselawat ke atas baginda kerana setiap kali kita berselawat kita akan semakin dekat dengannya, rasulullah sendiri perah bersabda, sesungguhnya, orang2 yang paling mulia di sisiku adalah org2 yang tidak pernah bertemu denganku dan tidak pernah melihat aku tetapi terlalu rindu untuk bertemu denganku dan melihat wajahku, itu la org2 yang paling mulia di sisiku. sungguh murni rasulullah saw.


 membaca al quran especially surah Muhammad, sesungguhnya Allah terlalu sayang akan beginda sehinggakan Allah sendiri meletakkan nama surah itu surah Muhammad.



jadi aku sendiri nk tanya kepada korg beberapa soalan yang patut korg tanya diri sendiri...

1. adakah kamu menjadikan muhammad itu sebagai idola??
2. adakah kamu mengikut jejak rasulullah dari segi mengikut segala sunnahnya??
3. adakah kamu teringin bebenar berjumpa dengan rasulullah dan tringin bebenar nak melihat wajahnya??
4. adakah kamu sentiasa mengingati dengannya dan berselawat ke atasnya??


jikalau kamu kata YA kepada semua persoalan di atas, kamu adalah umat yang paling berjaya dan insya Allah umat yang terpilih untuk bersama2 dengannya di syurga nanti. aku melihat org zaman sekarang selalu sibuk menjadikan artis2 terkenal, pemimpin berpengaruh, dan juga pelakon2 yang hebat sebagai idola, tetapi anda lupa bahawa rasulullah itu teramat hebat melebihi segala2nya di atas. 

jadi itu sahaja la yang aku dapat kongsikan dengan korg....insya Allah kita jumpa lagi di lain masa yang akan datang dengan paparan update blog yang baru dengan wajah yang jahat....hehehe


طلع البدر علينا
Tala‘a al-badru ‘alaynā
Oh the white moon rose over us
'Oh, den hvide måne steg over os'
من ثنيات الوداع
Min thanīyāti al-wadā‘
From the valley of al-Wadā‘.
'Fra dalen al- Wadaa'
وجب الشكر علينا
Wajab al-shukru ‘alaynā
And we owe it to show gratefulness
'Vi blev forpligtet til at vise taknemlighed'
ما دعى لله داع
Mā da‘ā lillāhi dā‘
Where the call is to Allah.
'Når kaldet er til Allah'
أيها المبعوث فينا
Ayyuha al-mab‘ūthu fīnā
Oh you who were raised among us
'Oh dig som blev udsendt iblandt os'
جئت بالأمر المطاع
Ji’ta bil-amri al-mutā‘>
Coming with a word to be obeyed
'Du komer med et ord vi adlyder'
جئت شرفت المدينة
Ji’ta sharaft al-madīnah
You have brought to this city nobleness
'Du har bragt ædelhed til denne by'
مرحبا يا خير داع
Marḥaban yā khayra dā‘
Welcome best caller to God's way
'Velkommen til den bedste der kalder til Guds vej'



aku nak ucapkan terima kasih kepada penaja utama iaitu google kerana sudi memberi gambar kepada ku untuk mencetuskan segala2 idea2 ni...hahaha


p/s : mari sama2 kita selawat...sollallahu ala Muhammad!!!!!!

No comments:

Post a Comment