Saturday 4 February 2012

TiGa CaBaNg UtAmA mEnJaDi 1

hoi...apa kabar semua, harap semua sihat dan sakit2...hehe hari ni aku agak teruja skit sbb hurm aku sendiri pun x tau, apa lagi korg...haha ok hari ni aku nk jadi baik skit sbb hari ni dah stat 1hb 2, aku rasa aku dah biasa ngn tarikh ni tapi aku rasa mcm x biasa pun ada.....hehe dahla, korg ni x habis2 ngn ngarut2 ni, ok apa yang special nya hari ni ialah hari wilayah persekutuan kuala lumpur, labuan dan putrajaya...haaaa apa yang korg tgk ialah fakta dan bukan auta semata k. hurm apa yang aku nk kongsi ngn korg ttg hari wilayah ni, adalah keistimewaannya, iaitu transformasi yang dilakukan pada bandar ni.


 ha ni la bendera wilayah yang baru, kalau korg tgk ada tiga bintang kat bawah jata negara tuhla melambangkan 3 buah wilayah persekutuan.


fukta fukti ttg hari wilayah ni

1. sambutan hari wilayah persekutuan kuala lumpur yang ke 38
2. sambutan hari wilayah persekutuan labuan yang ke 28
3. sambutan hari wilayah persekutuan putrajaya yang ke 11
4. masa zaman aku sekolah rendah sampailah menengah mana ada lagu wilayah, sekarang jek baru ada.
6. sukanya aku jadi warga wilayah persekutuan, raja dia, yang dipertuan agong.
7. dulu bendera wilayah semua lain2, skrg dah disepadukan menjadi satu.

bila aku lihat jek benda ni aku pun naik syokla tapi aku sendiri pun x dapat g sbb ada jek urusan lain masa tuh.
ha kali ni aku nk tunjukkan korg ttg bendera2 lama dulu sebelum digabungkan menjadi satu bendera sahaja.


 wilayah persekutuan kuala lumpur


 wilayah persekutuan labuan


wilayah persekutuan putrajaya


menteri wilayah persekutuan dan kesejahteraan bandar, dato' seri raja nong chik bin raja zainal abidin


jadi itu sahaja la yg aku boleh terangkan kat korg yang bahawa hari wilayah ni hari yang memperingati wilayah...hehehe jadilah warga yang berbakti x kiralah kita ni org mana2 pun.

p/s : aku bangga menjadi warga wilayah....go go go wilayah!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

No comments:

Post a Comment