Friday 20 April 2012

tOuGhT 4 te Day

yo yo salam salam aku ucapkan kepada semua, anda masih bersama aku ye cici al maru ek...hurm kali ini aku nak citerkan skit tentang gambar yang terbaekkk punya minggu ini ek....sebelum aku g ke kursus KOAM yang sungguh sucks itu...ok mari kita jalankan

 ANIE!!!!! ANGKAT KAIN HUJAN!!!!! JEMURAN DAH TURUUUUNNN!!!!!



hehehe xdelah aku lawak jek...ok la terima kasih kepada si post yang mempostkan di FB, moga awk dirahmati ALLAH selalu...heheh ok kita sambung, hurm kali ini aku nak jadi baik skit boleh x??





tau x maksud gambar ni, gambar ni amat tersirat tau maknanya, hurm orang yang selalu kata dia adalah orang yang kuat tuh x semestinya dia sentiasa bermegah2 dengan kekuatannya, untuk apa dia bermegah, nanti masuk kubo pun ko kene sebat gak ngn batang besi oleh malaikat. dia x pandang pun ko kuat mana atau megah mana sekalipun dia tetap sebat gak, dan kesakitan tuh tetap terasa seperti mana org lain rasa kene sebat tuh....ALLAH sakit DOWH....

kadang2 dia sendiri mengedu lemah dengan ALLAH, ayat ni ada dua maksud yang bleh kita simpulkan,ok yang pertama ialah mengdu lemah kepada ALLAH untuk kebaikan dan mengadu lemah kepada ALLAH kerana x ikhlas. iaitu yang untuk kebaikan ialah orang yang sentiasa kuat di hadapan mereka ialah orang yang sentiasa kuat akan imannya dan mengedu dia adalah hamba yang lemah di sisi ALLAH. dan yang kedua tuh plak orang yang mengadu lemah kepada ALLAH kerana x ikhlas itu maksudnya ialah orang yang sentiasa kuat di hadapan org lain tuh kerana nak tunjuk kekuatan dan kemegahan yang dia ada tapi dia mengadu lemah kepada ALLAH jika dia didatangi musibah jek, bila dia ok jek hurmmm habislaaaaaa.......




hurm gambar ni memang aku suka sbb dia tentang solat...hurm apa yang nak dialeboratekan gambar ni ialah seseorang yang amat liat nak solat ialah sesuai tunjuk gambar mcm ni, bukan apa aku sendiri pun manusia yang lemah lagi hina di hadapan yang maha ESA inikan pula aku yang nak komen org lain, x dapat la der...ok la aku sendiri xmau komen gambar ni korg nilai sendiri. tapi aku cakap seyes gambar ni memamg menarik perhatian ramai bagi orang-orang yang inginkan perubahan...gud gud....



gambar ni gambar puting beliung yang ada kat malaysia dan amerika syarikat...huhu memang menggerunkan...sebab x pernah jadi fenomena benda ni kat malaysia...hurm memang kuasa ALLAH yang menguji keimanan manusia sama ada dia patuh akan perintahnya atau tidak...

jadi oleh itu takat ni jela yang aku boleh tunjukkan dan aku nak ucapkan terima kasih kepada semuala kerana sudi membaca apa yang aku nak tulis ni....hehehe apa yang akan menjadikan ia sebagai satu teladan yang baik. mohon maaf andai tersilap katta tersalah bahasa, jika nak perbetulkan komen la hak yang kat bawah tuh....ok la aku rasa nak cau dulu ek sebab KOAM yang SUCKS tuh dah panggil aku dah...bye2



sebelum nk tinggalkan blog ni sila baca kata2 hikmah ni ek....BYE BYE SKALI LAGI....


No comments:

Post a Comment