Thursday 19 April 2012

PeRjAlAnAn SeJaUh 210 Km

Hai hai hai kepada semua yang kerkenaan....hahaha hari ni korg mesti tau tempat yang aku nak tunjukkan kat bawah ni, walaupun bangunan ini agak terkedalam sedikit dari stadium di ipoh...wahahaha ok apa lagi aku nk citer dah niii.....



bangunan apa ni??

MEH AKU SHOOT LAGI!!!!


ha bangunan apa ni??


sejak bila plak mamat ni masuk??...ish ish ish...



Semasa aku ada kat sini niat aku sebenarnya ialah nak betulkan kete aku yang memang tengah haruk skrg ni (habis duit aku rm5000 ek) bereh la....ok bak kata pepatah tuh ' kita selam-selam moh kita telan ayor' betui x?? hahah....

Tapi ALHAMDULILLAH berkat doa, akhirnya aku telah diberitahu oleh pakcik FRU yang kete aku masih tip top lagi dan terbaekkk...hahaha aku pun apa lagi MOH LA SHOOT KE PASAR TANI...(maaf pasar tani x shoot pun)


Bersebelahan dengan stadium ipoh...hebat...


jom jom....kita g ke IT Fair


huiiii memang HEBAT!!!!!!


TAPI

TAPI

TAPI

TAPI

TAPI....

    
Skali tutup lagi dah!!!! apa lagi aku blah la..... (bukak kul 11) masa tuh kul 10.30 baru...


Shoot la skit kat tempat parking kete ni....



peace!!!!!!!!!!!!!!!!

mmbeeekkk!!!!!!!!

mmmbeeekk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
MANA PLAK DATANG KAMBING NI????


lepas daripada aku pergi ke ipoh aku pun terusla berjimbet kejap kat kuala (org perok panggil koale) hahaha....singgah la jap kat kandang kabing yang dimiliki oleh saudara rizal...ye terima kasih kepada rizal ek.

aku pun apa lagi port baeekkk punya aku pun letak la sebagai video untuk refleksi FHO...hahaha bestnya dapat main ngn kambing, kambing pun x main ngn manusia....

haaa tgk la kambing2 ni, sumenya ada 10 ekor, ada satu sakit, aku pun x tau pasal apa dia sakit...sian kat dia... huhuhuh 





hahaha dia pun nak masuk line gak!!!!



huh aku pun xmau beralah gak....


MBEEEKKKK!!!!!!! MMMBEEEKKK!!!!!


lepas daripada pergi ke tempat kandang kambing aku pun apa lagi terus ke tebing koale, hurrrm aku tgk air sungai dia sangat2 cetek dengan daratan....huhuh...takut aku kalau dia melimpah...

pas aku gi sungai tuh aku g la kat bukit chandan plak, aku dengar citer dari kawan aku AUS menyatakan bahawa bukit chandan ni ada penjaga kat istana, aku x tau sama ada betul atau x sebab hahaha aku sendiri akhirnya telah mengalaminya...hurmmm nak tau citer x...baca lagi kat bawah ni...







 memang cantik masjid ni....


CECITER YANG MENYERAMKAN!!!!!!!

waktu aku datang ke pusingan istana bukit chandan aku telah menerima satu kejutan iaitu sewaktu aku elok2 jek naik kete masuk ke pintu gerbang jalan istana, aku menemui seorang nenek yang amat tua, dengan wajah yang agak manakutkan dengan pandangan mata yang menjegilkan telah mengejutkan aku dan juga kawan aku ni, aku ingatkan nenek ni sekadar dia sengaja berdiri kat situ, tapi waktu aku nak kuar daripada pusingan istana tuh, elok2 dia berdiri mengadap di bahagian jalan keluar dari istana tuh sambil menjegilkan mata ke arah kami...huhuu amat menakutkan.

kawan aku AUS ni citer lagi, kat istana bukit chandan tuh memang ada penjaga yang terdiri daripada golongan jin yang besar2...tapi aku x pasti dari mana sumbar citer tuh, mungkin dari orang2 tua kat sana la kot (lebih mendalam lagi sila rujuk http://alamjin-tuankelarias.blogspot.com/2010/06/84-jin-istana-bukit-chandan.html )

 ini istana bukit chandan yang baru (istana iskandariah)


ini istana bukit chandan yang lama (istana ni dibina x gunakan paku dengar kata)



waktu dah pukul 5.30 tuh aku pun melabuhkan tirai di kuala kangsar....dengan ilmu yang aku dapat dan juga pengalaman yang amat ngerikan itu menjadikan satu argggghhh apa nak cakap ek...hurm dah la...bye bye


ALFATIHAH....



Seorang adik kepada Sultan Perak iaitu Raja Ashman telah meninggal dunia dan dikebumi kan di tanah perkuburan diraja bukit chandan, sebelah jek kat masjid ubudiah. masa aku datang tuh tempat tuh masih lagi  berkerusi dan berkarpet di bahagian luar makam tuh kerana perkara itu baru lagi.


 RAJA ASHMAN


oleh itu sampai di sini jela aku post kat korg,nanti kita sambung lagi ek....bye bye.... PEACE YAWW!!


p/s : yang hidup pasti akan menemui ajalnya....


No comments:

Post a Comment