Monday 19 December 2011

Kenangan lalu (AurorA)

salam semua, pakcik ni bukan nk mengarut ke nak apa, cuma nk citerkan la serba sedikit tentang apa yang pakcik ada masa zaman2 dulu...heheh ok la pakcik mula kan la ek....ok pakcik ni sebenarnya ahli kumpulan AurorA. korg kenal ke ngn kumpulan ni, mungkin ada yang kenal mungkin ada yang x kenal, kumpulan AurorA ni sebenarnya ialah kumpulan nasyid yang berentak acapella, kog tau ke acapella tuh apa, alah makcik nii....acapella tuh suara yang dijadikan muzik tuh...haaa itu la, sebenarnya agak sukar nak main2 ngn acapella ni, tapi kalau dah dapat kuasainya...peeehhh hebat....heheh adalah gak wat skit2 acapella ni...hurm kalau nk tau lebih lanjut pasal acapella ni g dgr lagu boys 2 men, kumpulan khalifah (indonesia) dan ada gak kumpulan dari korea selatan...apa tuh...ala haaaa DBSK, adalah wat skit2 diorg tuh.

mai aku kenalkan dak2 kumpulan aku ni ha...


ahli seramai 6 org...heheh

sekarang ni mai aku kenal kan setiap sorg ahli-ahli kumpulan aku ni...heheh
Hanafiah@piah lahir tahun 1985
Azizi@cici lahir tahun 1989
Asnal@nal lahir tahun 1989
Jaswan@shark lahir tahun 1989
Faiz@Faiz lahir tahun 1989
Wan@One lahir tahun 1991

objektif kumpulan ni ditubuhkan ialah untuk mengenalkan kepada semua umat untuk lebih mengetahui tentang acapella yang merupakan benda baru kat Malaysia ni tapi dah terkenal dengan luar negara. kalau korg nak tau sbnrnya kumpulan acapella ni kira kumpulan yang paling hebat gakla dalam industri muzik sbnrnya kerana tidak memerlukan sebarang alat muzik untuk melagukan satu satu lagu tuh tetapi boleh menggunakan sebarang anggota badan terutamanya mulut untuk diajadikan alat muzik, walau bagaimanapun yang penting mesej yang ingin disampaikan pada mereka untuk lebih memahami apa yang hendak kami sampaikan sebenarnya. baiklah pakcik sekarang yang beri skit info pasal kumpulan ni :

1. Asal kumpulan ni ialah kumpulan Irsyadee
2. Tema utama memang pasal Acapella
3. Menjadikan Kuala Lumpur, Temerloh dan Kuantan sebagai tempat bertemu dan berbincang
4. Berkolaborasi dengan The Message dan juga Muslim Voice
5. Telah mereka lagu single album yang bertajuk 'hei kau remaja'
Baik la cukup sampai disini pakcik ternagkan pasal kumpulan ni, ok la kalau pakcik ada masa pakcik post kan la lagu acapella yang kami latih seperti lagu Ayu (VE), Hei Kau Remaja (AurorA), Hold My Hand (Maher Zain), dan kebesaranMU (ST12) dan lain2 yang sama waktu dan tema dengannya... okkk cau yawwww.....

No comments:

Post a Comment