Tuesday 20 December 2011

Santai Nyembang (Apa Kerajaan Bagi Pada Rakyatya??)

Hurm selamat hari ini kepada semua pembaca sekalian, uhuk uhuk pakcik hari ni batuk2 skit walaupun x batuk...hahaha hurm apa kabo kome2 sume, harap2 sume nya baik2 ek, ok hari ni segmen Santai Nyembang la, hurm aku terlihat la Buletin Utama di TV3 hari ni dan aku pun terfikir gak apa yang kerajaan bagi buat rakyat Malaysia ni, aku ni bukannya Pro kerajaan atau apa2, cuma suka memberi pendapat dan pandangan yang baik2 kepada semua org, kalau ada yang terasa tuh mohon ampun sangat2..

Kenyataan dari Perdana Menteri kita iaitu Dato' Seri Najib Bin Tun Abdul Razak :

Kebajikan kepada rakyat :

 BR1M (bantuan rakyat 1 Malaysia)

 KR1M (Kedai Rakyat 1 Malaysia)

 
 K1M (Klinik 1 Malaysia)
 
MR1M (Menu Rakyat 1 Malaysia)
Selain dari tu jugak Dato' Seri ada bagi bonus RM500 kepada semua pekerja kerajaan dan juga para pencen-pencen sekalian untuk mengurangkan beban rakyatnya.bukan itu saja ada lagi.
Bantuan RM100 kepada pelajar sekolah
Baucar buku RM200 untuk pelajar IPT

Banyak lagi inisiatif kerajaan yang boleh bagi kepada umat2 di Malaysia ni, ha baru2 ni ada plak guru GSTT x perlu bayar balik lebihan gaji yang sampai lebih dari RM3000 tuh, pastu dapat menjalankan kursus perguruan ke IPT dan juga IPGM. seharusnya kita beruntung hidup dalam Negara kita ni. ok la sampai di sini sahaja la Santai Nyembang kita pada hari ni...peace yaawww!!!!!!

p/s : jangan la kita dok bangkang sangat apa yang kerajaan nak bagi, amik jek sume peluang tuh.

No comments:

Post a Comment