Wednesday 21 December 2011

Santai Nyembang (Duit Baru Untuk Rakyat Malaysia) Bahagian 2

salam sejahtera kepada semua pembaca...hehehe hari ni pakcik akan sambung lagi segmen santai nyembang...hoho hari ni aku...eh aku plak, pakcik akan sambung lagi bab duit baru untuk rakyat malaysia...hehehe anda boleh perhatikan duit baru ni puas2 sampai ke apa2 jela....hehe...ok mari kita sambung lagi ek...



 RM 50, masih lagi digunakan yang lama...


RM100, lebih cantik dan moden (wang kertas)


ok sekarang ni bab2 duit kertas dah habis, ok sekarang ni mari kita tgk duit syiling plak, hurm selama ni dah hampir lebih dari 20 hingga 30 tahun duit syiling x pernah beubahkan, kali ni memang dia dah berubah habis habisan dengan warna dan bentuk yang lebih menarik lagi ok mari kita kaji dan lihat benda2 ni...

 
 
 
 
 
 
 
 
 
ha nila barisan duit syiling yang baru....hehehe kita haruslah berbangga menjadi warga Malaysia kerana kita masih lagi diberi peluang untuk hidup aman dan makmur...hehehe baiklah apa2 pun setinggi-tinggi penghargaan saya ucapkan kepada Bank Negara Malaysia kerana menyumbangkan gambar2 ini untuk tatapan semua. oleh itu, saya ucapkan juga terima kasih kepada pembaca yang sudi melihat apa yang saya ehhh uhuk uhuk pakcik sediakan ini....oleh itu kalau nak tau benda2 ni sume dengan lebih mendalam lagi sila layari laman sesawang iaitu www.bnm.gov.my untuk mengetahui dengan lebih lanjut tentang duit2 ni...hehehe...
 
 

No comments:

Post a Comment