Wednesday 21 December 2011

Kenangan Lalu VERSI Komik (Ekpedisial di Stadium Melawati Bersama Maher Zain Yaw Yaw)

YE SELAMAT DATANG KE EXPIDISIAL MAHER ZAIN!!

uhuk2 pakcik ni nak citer kan kenangan lalu pakcik waktu zaman tahun 2010, rasanya bulan march kot.mcm tuhla...heheh hurm dah setahun lepas pun, pakcik ni nak citerkanlah pengalaman pakcik menang waktu pertandingan nasyid Maher Zain tuh, haaa kali ni pakcik wat komik skit, bukan skit yek panjang BAPAK betul...heheh ok la, komik ni ada kesan carut yang amat tinggi lagi berbahaya ek, kepada pembaca pakcik nk mintak maaf la ek....ok silakan....roll onnn!!!!!!!

wah lau weh kepada semua org yang bergelar gondol2 sekalian.....hurm hari ni aku nk menceritakan tentang apa yang perlu aku ceritakan dan aku ceritakan dan aku ceritakan....hurm begitu bangangnya aku sehinggakan aku dapat membuat satu cirit terak yang bergambar, mungkin ini adalah cirit terak bergambar yang paling panjang skali di MALAYSIA....MALAH DI DUNIA barangkali.....hohohho ok la korg wahai yang bergelar gondol2 sama ada yang bangang2 ataupun yang bengong2 boleh la baca ini ceciter ceciter yek.....SAKSIKANLAH....


CIRIT TERAK KUMPULAN NASYID KAMPUNG AL MASRIYUNN....

wahaiyaahhhh kepada semua yang tidak lain dan tidak bukan yang bergelar al gundol2 sekalian, bertemu lagi pada episod yang seterusnya, episod ini adalah episod cerita bergambar yang paling terpanjang sekali di Malaysia, saya mcm biasalah Prof Cici Al Maru akan menceritakan sebuat cerita yang amat menyedihkan.

Pada suatu hari ada sekumpulan yang bergelar gondol gak datang dari pelbagai tempat, nk kenal ngn diorg?? siallkan.....

1. sheikh al sarasnal nasymiawatrizan (kampung pinggiran)
2. hantu kak piah                              (kampung al pas)
3. pakcik jaz                                     (kampung pahat)
4. prof cici al maru                            (kampung tuuutt)

mereka berempat ini mempunyai otak yang sangat bangang iaitu mempunyai cita-cita yang amat tinggi iaitu dengan mengalahkan kumpulan nasyid yang lain apabila dia bertanding nanti, kelik punya kelik akhirnya ada satu pertandingan yang bakal akan menrubah persepsi mereka yang sungguh bengong itu....hehe apa lagi?? jalankan la....

 
acceeeebuuussshhh......hurm kenapa tetiba aku selsema ni, nampaknya ada berita paling beruk dan cipan yang aku terima pasni....mcm ada gundols nk wat onar kat sini...siapa ek???


hahaha......apa lagi...aku la orgnya tuh....


hahaha wah wah dah daftar dah, lepas ni siapla korg


cici...apa kita nk wat ek bagi kita menang nasyid pada kali ini, ni projek BESAR kita ni...


apa lagi, kita sabotaj sakan jela diorg tuh....HAHAHA....


mcm mana nk sabotaj diorg tuh.....aku x pandaila bab2 benda2 bangang ni


huurrmmm cm mana aku nk pekena kan diorg yek...kalau boleh aku mmg nk kenekan diorg tuh...hurrmmm...


aku rasa mcm ada satu benda yang amat berguna la...


haaaaa....HAHAHA aku dah dapat satu idea yang amat bagus skali, xde yang paling bagus selain aku... HE HE HE HE.....


ko nak tau ke apa dia wahai semua gundol2 ku sekalian?? HE HE HE HE.....


apa dia cici, adduuuhhh cepat skit, aku rasa mcm nak TERCIRIT ni...nk terkeluar TAIK aku ni, cepatla!!!


apa kata korg semua ikut aku dulu


allaaaa nk kemana ni cici, kepala TAIK aku ni nk sampai ke hujung JUBO dah ni.....aduuuhh


eh mana diorg ni?? aku nampak diorg ada kat belakang td?? HOI BANGANG!!!! MANA KORG HAAA!!!


ehhh...sejak bila diorg dah ada kat depan plak ni???pelik betul la, td aku x nampak diorg pun


huuiiiyooo ada adik manis lalu laaaa....cun oooo... peeewiiitttt!!!!!!!!!


hai adik manis, nk g mana?? meh abg temankan, nk g BERAK pun boleh gak abg temankan...


huuiiiii cici aku tgk lawa gileerrr la dia tuh....hohoho x jadi CIRIT aku ni, kepala TAIK aku ni pun dah masuk balik da...hoooohoh


dari padang pasir gersang...~~merentasi terik sang paraba~~ish tuka lagu la


boleh pandang2...boleh pegang2....boleh raba2.....bertambah sayang


wehhh babi tul la, yg ko nyanyi lagu tuh wat pe???


eh aku mcm bau TAIK la.....siapa yang melepas ni??


hooooo lalalala.....dahla jom kita gerakkan PROJEK kita



akhirnya mereka pun telah pergi ke tempat itu untuk mensabotaj kan mereka2 tu supaya cepat kalah, tujuan mereka ni amat jahat skali....org gila pun x jahat mcm mna, haiiii ini la yang dinamakan gundol.....apa lai..sambung la....


apabila mereka melihat merak tarus cabut mic, amik mic sambil menyanyi kat belakang kemudian main naik turun naik turun dia punya volume dia...


semua kumpulan nasyid menjadi mangsa mereka...hihih


weeehhh apa diorg nyanyi tuh ha??? x sedap langsung la, sore mcm lelaki plak tuh...


BOOOO!!!!!! x sedap la korg, cam syyiiiaaalll jek....dah la sore mcm katak babi, katak babi pun lagi sedap la nyanyi...BOOOO!!!!! BLAH LA WEIII!!!!!


hahaha.... yessss misi aku berjaya gak!!!!!!projek bongok aku menjadi


SEKALI LAGI!!!!!


hehehe saya assistant dia....siapa lagi kalau x rizal singh


apa yang dia bagi ni haa....huhuh usha skit usha skit....


LAHANAT punya penganjur....ko tgk ni...CD cetak rompak jek dia bagi kat kita...apa ke jadah nya diorg ni, xde bajet ke????


ko nampak x ni....haaa benda ni yg dia bagi


huurrmmm apa la nasib kita dapat hadiah mcm ni...


dahla aku nk blah dulula..... tah apa2 ntah diorg ni


woooiii pakcik....ni CD ni ko xnak ke???


aaahhhh x jadila, aku nk gakla....apa lgi, ni kan kejayaan kita mensabotaj org...hahaha SNAPLA!!!!


oooopppp kejap2....aku punya seluar ni nk terlondeh la plak...kang nampak aku punya tuuutt kang...hehe


woooooo.....kita JUARA!!!!!!!!


heheheh aku puas hati betul la, rancangan aku berjaya gak!!!! hahaha!!!!


meeehhh gambar skali....hahah puas betul hati aku, haaa yang kalah tuh tolong blah dari sini k!!!


apa lagi korg ckp la...TIPU!!!!!!!!!!!!


hahaha kalau korg nk tau siapa punya projek ni???


aku la....siapa lagi yg merancang benda2 ni


O BENG la luuu piiiiraaahhh aku yg rancang benda2 tuh, ko plak....


hehehehe kitorg siap dapat tiket freee lagi untuk malam ni...hahaha



akhirnya rancangan bangang mereka berjaya juga dengan mensabotaj kan kumpulan2 lain....huhu jahat betul la budak2 gondol dari kampung ni....ish ish ish.....

TAMMAT........................................


selapas jek habis aku punya pertandingan aku pun blah g konsert la plak


hohohoh....hahahaa...hihihi......huhuhuhh.....hehehe


auuummmm sedapnya, kebab kambing tuhhh....


uiiihh hensemla mamat tangkap gamba aku ni....huuiiyoo


adoooiii aiii nk cek darah pun kene beratur, ni belum kene inject lagi ni


woooooo......maher zain maher zain!!!!!!!!!



selepas jek tamat konsert yang cam hareeemm tuh pada kul 12 tgh malam, kitorg pun terus berambus untuk balik ke rumah....hehehee apa laiii esok harinya tuh aku pun stat la bahagi2 kan hadiah yang patut


haaaa letak2 cepat ek....aku nk balik dah ni


ok susun2 semua ni ek.....biar cantik2 skit,nanti tangkap gambar kita masuk akhbar k....


haaaa ko kebas hadiah ekkk!!!!!!!!!!


hahaha, ni la koleksi yang berjaya kami rampas dari semua hadiah ni.....hahah



apa lagi,puas hati la tuh semua gondol2 tuh dapat hadiah free2 jek sebab sabotaj kan diorg....punya la seronok diorg dapat...ish ish ish insaflah ko tu rizal oooiiii!!!!!!!!!!!!!!!

okla sampai disini jela aku coter, nanti citer lagi.... bai bi semua!!!!!!!!!!!

No comments:

Post a Comment