Thursday 29 December 2011

KeSiAn Si MeRaH mAsUk KlInIk...hoho

salam sejahtera dan salam 1 malaysia (pro kerajaan skit) kepada semua pembaca setia blog pakcik ni uhuk uhuk...apa kaba semua, harap2 semuanya sihat2 belaka, jangan jadi mcm pakcik ni, pakcik ni dahla degil, batuk2 pun balun ais lagi....huhuhu ok la kali ni pakcik nak sambung lagi la citer pakcik...huem apalah nasib si merah tuh ek, pakcik tgk pun kesian gak ngn si merah tuh, dah 9 tahun x pernah sakit tetiba si merah mengalami sakit yang amat kritikal sehinggakan duit aku sendiri pun kritikal....adeeehhh nasib2...

pada hari apa ntah aku dah lupa aku g la bengkel kawan aku tuh...namanya ADAM...org kelate looorrr tapi aku agak bangga gakla ngn dia sbb dia dah ada bengkel sendiri..besar plak tuh...jadi moral yang ada kat sini x semestinya org yang pandai tuh boleh berjaya dalam kehidupan, X PAYAH GADUH2 NAK JADI ENGINEER LA, ARKITEK LA, PAGAWAI TINGGI LA, MENATANG APA2 LA, dia pun boleh berjaya dengan x ada apa2 benda tuh sume...orang zaman sekarang pandang duit jerk, x pandang ko tuh siapa pun...ok la aku sambung lagi...


EH apa hal plak kaki aku yang kuar....huuiiii...


Ngeeeeee.....kenapa ngn rabut aku mcm org asli jerk...haaadooiiyaaiii


ko tgkla besar ke x kedai dia, boleh jek berjaya, xde pun sibuk nk belajar tinggi2...boleh jek jadi mcm ni.


sambil tuh aku ternampak la kenduri kawin kat seberang tuh,igtkan boleh la serang tapi...hahaha org x jemput nk serang watpe...


ni la yang rosaknya, drive shaft...harga dia bershap2 gak la...huiiii


ala si merah kene naikkan....



ini yang paling kritikal rosak dia, 9 tahun beb x pernah tukar, apa lagi namanya mountin engine, fungsinya nk pegang enjin kete supaya x gegar...


kete si merah ada 3 unit mountin engine, ada sesetengah kete 4 unit


yeeeaaaa si merah dapat drive shaft baru....


ni pekerja dia, namanya wan, asal prg kedah nuuuhhhh...


habis si merah kene bedah teruk....uiiii cukup seksa nk masukkan mountin engine


haaaa shoot dekat skit....


ambik ko, sampai malam x habis2 lagi


hahahaha kalau korg tengok gambar yang terakhir tuh kul 9.30 malam baru habis korg tau x, hohoho punya la lama baru nak habis, dan masa tuh gak duit aku juga memang habis.

korg bayangkan dari kul 2 petang aku datang, kul 9.20 malam baru habis kesemuanya...hahahaha bayangkan berapa jam ko habis kat klinik tuh jek...pembedahan ni memang kritikal, dan duit aku pun kritikal gak, tapi banyak benda yang aku nak tukar lagi...ok aku senaraikan harganya keseluruhan

Mountin engine                 RM 900
Drive shaft                        RM 400
Suis tingkap                     RM  220
Repair absorber               RM    15
Upah                               RM    80


Jumlah                             RM 1615


haaaaa itulah harga pembedahan si merah ni...hohoho ada benda lagi yang belum selesai iaitu

cermin tinted
tayar belakang
tukar radio

dan apa yang aku nak impikan pada si merah ni ialah aku nak tukar sport rim dan pakai tayar besar punyaaa!!!!! hahahaha tuh yang aku impikan...duit??? ada jek....insya ALLAH....ok la sampai kat sini jela aku boleh post....hurm pasni apa lagi aku nk post ek??? nantikan....

p/s : aku bersyukur sangat2 dengan rezeki yang aku perolehi dari ALLAH....apa2 pun jangan lupa ucapkan ALHAMDULILLAH.... :-)

No comments:

Post a Comment